Generelle forretningsbetingelser og vilkår for brug
Introduktion
Holidu GmbH, Riesstraße 24, 80992 München, Tyskland (i det følgende benævnt "Holidu") tilbyder sine brugere mulighed for at søge efter og sammenligne ferieboliger som f.eks. ferielejligheder i hele verden, ferieboliger og hotelværelser (herefter benævnt "overnatningssteder") samt andre relaterede tjenester (herefter benævnt "tjenester") (overnatningssteder og tjenester herefter samlet benævnt "tjenester") fra tredjepartsleverandører (herefter benævnt "tredjepartsleverandører") og efter viderestilling at forespørge eller bestille direkte hos tredjepartsleverandøren - om nødvendigt via en ekstern portal (herefter benævnt "tjenester"). Holidu tilbyder også sine brugere mulighed for at foretage en bindende forespørgsel efter tjenester direkte hos Holidu ( herefter benævnt "ekspresbooking" ). En bruger er enhver person, der besøger eller bruger Holidu-webstedet eller foretager en booking direkte eller indirekte via Holidu-webstedet.
Indholdsfortegnelse
Generelle forretningsbetingelser og vilkår for brug
1.1 Disse generelle forretningsbetingelser og brugsbetingelser (herefter benævnt "AGB" og "T&;Cs") gælder for alle de tjenester, som Holidu stiller til rådighed for brugeren direkte eller indirekte via internettet, via e-mail eller telefon, uanset hvilke domæner (www.holidu.com/de/at osv.) eller apps (herefter samlet benævnt "hjemmesiden"), som brugeren har adgang til Holidus tjenester via.
1.2 Det er udelukkende disse betingelser, der er gældende; forudformulerede betingelser fra brugeren, som afviger fra disse betingelser, bliver ikke en del af kontrakten, selv om Holidu er bekendt med dem, medmindre Holidu udtrykkeligt og skriftligt accepterer deres gyldighed.
1.3 Disse betingelser gælder uafhængigt af de bestemmelser, regler og generelle vilkår og betingelser, som den pågældende tredjepartsudbyder måtte basere kontraktforholdet med brugeren på, og som brugeren eventuelt skal acceptere på tredjepartsudbyderens eksterne portal forud for reservationen. Det er alene brugerens ansvar at gemme eller på anden måde sikre sig til eget brug bestemmelserne, bestemmelserne og de generelle vilkår og betingelser hos den tredjepartsudbyder eller den eksterne portal, som anvendes af tredjepartsudbyderen, hvorigennem han/hun foretager bookingen, hvis det er relevant. Holidu har ingen indflydelse på tredjepartsudbyderens vilkår, bestemmelser og generelle betingelser.
1.4 Kontrakten er skrevet på dansk.
1.5 Holidu informerer brugeren pr. e-mail 6 uger før den dato, hvor nye eller ændrede vilkår træder i kraft, om ændringen på den dato, der skal angives. Hvis de foreslåede ændringer af vilkårene er væsentlige, vil Holidu anmode brugeren om udtrykkeligt at acceptere de ændrede vilkår inden for en bestemt frist. Væsentlige ændringer er især ændringer med hensyn til punkt 2, 3. I tilfælde af (i) immaterielle ændringer af vilkårene, der ikke påvirker væsentlige bestemmelser, navnlig bestemmelser, der definerer arten og omfanget af de tjenester, der leveres af Holidu, samt rettigheder og forpligtelser i henhold til vilkårene, eller som kun ændrer mindre detaljer i vilkårene, såsom links eller stavefejl, som ikke er påkrævet ved lov, eller (ii) ændringer, som er påkrævet ved lov, en endelig domstolsafgørelse eller en bindende kendelse fra en kompetent myndighed, anses den fortsatte brug af hjemmesiden og dens tjenester efter den dato, hvor de planlagte ændringer træder i kraft, for at være et samtykke til de ændrede vilkår og betingelser. I dette tilfælde vil Holidu også informere brugeren i meddelelsen pr. e-mail om retten til at afvise de foreslåede ændringer, tidsrammen for den mulige afvisning og retten til at opsige kontrakten med Holidu gratis på et hvilket som helst tidspunkt før ikrafttrædelsesdatoen for de foreslåede ændringer. De ændrede vilkår og betingelser vil også være tilgængelige som en ny, opdateret kontrakttekst på https://www.holidu.dk/gtc.
2.1 Generelt
2.1.1 Holidu opkræver ikke gebyr af brugeren for brugen af webstedet.
2.1.2 Holidu leverer dog udelukkende sine tjenester til brugere til personlig brug. Personlig brug omfatter udtrykkeligt ikke midlertidig brug af boligen til boligformål.
2.1.3 Holidu vil om nødvendigt midlertidigt deaktivere eller begrænse adgangen til hjemmesiden af hensyn til vedligeholdelse eller andre formål og informere brugeren herom, når siden tilgås. Brugeren har ikke krav på, at hjemmesiden er tilgængelig uden afbrydelser.
2.2 Brugerkonto
2.2.1 For at kunne bruge visse funktioner, især for at få fornyet adgang til relevante oplysninger efter en booking, såsom lagring af bookingbekræftelsen eller muligheden for at gemme en bolig på en favoritliste for senere at få adgang til den, er det nødvendigt at oprette en brugerkonto.
2.2.2 En brugerkonto kan oprettes med den personlige e-mailadresse eller med den personlige profil på et socialt netværk (f.eks. Facebook) eller Google.
2.2.3 Når du registrerer dig via et socialt netværk eller en Google-konto, oprettes brugerkontoen med de data, som det sociale netværk eller Google har sendt. Yderligere oplysninger om dette findes i privatlivspolitikken https://www.holidu.dk/privacy.
2.2.4 Brugeren er ansvarlig for nøjagtigheden og fuldstændigheden af de personlige oplysninger, som han/hun har givet. Brugeren er ansvarlig over for Holidu såvel som over for tredjeparter, især tredjepartsleverandøren, for brugen af sin brugerkonto. Brugeren er derfor forpligtet til at behandle sine brugerkontooplysninger fortroligt og må ikke stille dem til rådighed for tredjemand. Brugeren er forpligtet til straks at underrette Holidu om enhver viden eller mistanke om uautoriseret brug af sin brugerkonto.
2.2.5 Brugerkontoen kan tilgås fra enhver terminalenhed (f.eks. pc, mobiltelefon). Til dette formål modtager brugeren et personligt login-link pr. e-mail eller kan bruge den personlige profil på Google eller et socialt netværk, der anvendes til registrering, til at logge ind.
2.2.6 Holidu forbeholder sig ret til midlertidigt at blokere brugerkonti, slette dem uigenkaldeligt eller træffe andre nødvendige foranstaltninger (især advarsler), hvis brugeren groft overtræder lovbestemmelser, tredjemands rettigheder som især navne-, ophavsrets- og varemærkerettigheder eller disse betingelser eller forfølger svigagtige hensigter ("virtuel hjemstedsret"). Allerede indgåede kontrakter forbliver upåvirket af de ovennævnte foranstaltninger.
2.2.7 Brugeren kan anmode om sletning af en brugerkonto ved at sende en e-mail til service@holidu.com.
2.3 Brug af webstedet som en portal til informationssøgning og booking
2.3.1 Brugeren har mulighed for at søge efter tjenester fra tredjepartsudbydere på grundlag af selvvalgte parametre på webstedet og hente mere detaljerede oplysninger om den valgte bolig, navnlig om funktioner som udstyr, beliggenhed, udsyn, kundebedømmelse, pris, tilgængelighed osv. Brugeren kan søge efter tredjepartsleverandører på grundlag af selvvalgte parametre på webstedet og hente mere detaljerede oplysninger om den valgte bolig.
2.3.2 De tjenester, som brugeren har valgt, kan (i) anmodes og/eller bookes direkte hos en ekstern portal for den tredjepartsleverandør efter at være blevet videresendt til denne; i disse tilfælde varetager Holidu udelukkende den tekniske videresendelse af de oplysninger, som brugeren har sendt, og bookinganmodningen til den eksterne portal for den tredjepartsleverandør eller direkte til denne, eller (ii) anmodes bindende på Holidu-webstedet ved hjælp af ekspresbooking.
2.3.3 I individuelle tilfælde og efter anmodning vil Holidu-teamet hjælpe brugeren med at bruge søgefunktionen via telefon eller e-mail. Brugeren har dog ikke et tilsvarende krav på dette.
3.1 Brugeren kan vælge de tjenester, som han ønsker at benytte, blandt de tilbud, der præsenteres af tredjepartsleverandørerne, uden forpligtelser.
3.2 Brugeren kan bruge den dertil indrettede søgefunktion, hvor den ønskede destination, ankomst- og afrejsedatoer og antallet af gæster forespørges. Hvis brugeren klikker på knappen "Søg", vises de resultater, der svarer til hans eller hendes søgekriterier.
3.3 Brugeren kan til enhver tid justere søgekriterierne ved at klikke på det pågældende søgekriterium i overskriften på webstedet og derefter på knappen, der er synlig nedenfor, hvilket fører til anvendelse af søgekriterierne.
3.4 Ved at klikke på "Tilbudsknappen" bliver brugeren sendt videre til det ønskede tilbud.
3.5 Hvis reservationen foretages direkte via tredjepartsleverandørens eksterne portal, bliver brugeren sendt videre til tredjepartsleverandørens websted ved at klikke på knappen "Tilbud". Bookingprocessen er baseret på de oplysninger, som den tredjepartsudbyder har givet.
3.6 Hvis bookingen foretages som en ekspresbooking via Holidu-webstedet, er bookingprocessen som følger:
3.6.1 Ved at klikke på "tilbudsknappen" kommer brugeren til en underside. På denne underside er der en oversigt over de vigtigste funktioner i den pågældende tjeneste fra tredjepartsleverandøren. Brugeren informeres bl.a. om de tilgængelige betalingsmidler og om tilbuddets tilgængelighed.
3.6.2 Ved at klikke på den knap, der angiver fortsættelse af bookingprocessen, fortsætter brugeren i bookingprocessen. Brugeren bliver derefter bedt om at give de oplysninger, der er nødvendige for reservationen, navnlig for- og efternavn, gade og husnummer, postnummer, by, land, e-mail-adresse og telefonnummer. Brugeren er forpligtet til at give sandfærdige og fuldstændige oplysninger. På dette tidspunkt har brugeren mulighed for - hvis det tilbydes - at justere antallet af rejsende personer individuelt. Desuden kan brugeren på dette tidspunkt bestille særskilt betalte tjenester, for så vidt som sådanne tjenester tilbydes af den pågældende tredjepartsudbyder. Hvis ukorrekte oplysninger i reservationsformularen fører til fejl i forbindelse med reservationen eller kontrakten med den tredjepartsleverandør, og hvis dette medfører omkostninger eller yderligere udgifter for Holidu (f.eks. annulleringsomkostninger), er Holidu berettiget til at kræve erstatning fra brugeren, for så vidt som brugeren er ansvarlig for de ukorrekte oplysninger.
3.6.3 Ved at klikke på den knap, der henviser til de sidste oplysninger, der er nødvendige for at indgå kontrakten, fortsætter brugeren i bookingprocessen. På den følgende underside er de væsentlige funktioner i den tredjepartsleverandørs tjenester igen anført.
3.6.4 Under bookingoversigten henviser Holidu til gyldigheden af de almindelige forretningsbetingelser og de generelle vilkår og betingelser for den pågældende tredjepartsudbyder. Ved at klikke på knappen "Book med betalingsforpligtelse" accepterer brugeren de almindelige forretningsbetingelser og de generelle vilkår og betingelser for den pågældende tredjepartsudbyder og bekræfter, at han/hun har læst og forstået afbestillingsoplysningerne og oplysningerne om databeskyttelse. Brugeren kan udskrive eller gemme disse dokumenter.
3.6.5 Ved at klikke på knappen "Book med betalingsforpligtelse" giver brugeren Holidu besked om at arrangere en tjenesteydelse, der skal leveres af en tredjepartsleverandør. Holidu tilbyder ikke tjenesterne i eget navn, men i den pågældende tredjepartsleverandørs navn og for dennes regning.
3.6.6 Samtidig afgiver brugeren et bindende tilbud om at bestille de valgte tjenester til den tredjepartsudbyder, der er nævnt på oversigtssiden, ved at klikke på knappen "Bestil med betalingsforpligtelse". Indtil reservationsformularen er sendt, kan brugeren korrigere sit valg eller de indtastede data eller helt afbryde processen ved hjælp af de sædvanlige funktioner på den terminal eller browser, som han anvender (f.eks. "Tilbage-funktion"). Hvis brugeren klikker på knappen "Book med betalingsforpligtelse", videresender Holidu brugerens bookinganmodning til den tredjepartsleverandør og bekræfter straks den vellykkede overførsel af bookinganmodningen til den tredjepartsleverandør pr. e-mail ("Bekræftelse af bookinganmodning"). Denne bekræftelsesmail indeholder igen Holidus generelle vilkår og betingelser, herunder henvisninger til den tredjepartsleverandørs generelle vilkår og betingelser, samt oplysninger om, at kontrakten om de bookede tjenester udelukkende indgås med den tredjepartsleverandør. Denne bekræftelsesmail fører endnu ikke til indgåelse af en kontrakt mellem brugeren og den tredjepartsleverandør. Tilsvarende erklæringer om accept eller afvisning udstedes af tredjepartsleverandøren separat og direkte til brugeren. Brugeren kan finde yderligere oplysninger herom hos den pågældende tredjepartsudbyder.
3.6.7 Når der afgives et tilbud, lagres kontraktteksten af Holidu i overensstemmelse med databeskyttelsen med henblik på behandling af kontrakten ("lagring af kontrakttekst"). Brugeren kan udskrive kontraktteksten, inden han/hun afslutter bookingen, ved at bruge udskriftsfunktionen i sin browser i det sidste trin af bookingen.
3.7 Med hensyn til bestilling af tjenester indgås der udelukkende en kontrakt mellem den tredjepartsleverandør og brugeren. Holidu indgår ikke i dette kontraktforhold og leverer ikke selv nogen ydelser til brugeren.
3.8 Tredjepartsleverandøren er alene ansvarlig over for brugeren for, at en formidlet tjeneste udføres korrekt, uanset dens juridiske karakter. Alle rettigheder i forbindelse med den af brugeren foretagne booking skal gøres direkte gældende over for tredjepartsudbyderen som aftalepartner og ikke over for Holidu. Dette gælder også for retligt eksisterende rettigheder eller rettigheder, der frivilligt er indrømmet af den tredjepartsleverandør, såsom fortrydelses- og tilbagekaldelsesrettigheder eller andre erklæringer vedrørende brugerens kontraktforhold eller serviceforholdet med den tredjepartsleverandør (f.eks. reklamation af mangler).
3.9 I det omfang Holidu ikke har påtaget sig en tilsvarende kontraktlig forpligtelse ved udtrykkelig aftale med brugeren, er Holidu ikke ansvarlig for indgåelsen af kontrakten med den tredjepartsleverandør, som brugeren har angivet i reservationsanmodningen.
Betalingen for de arrangerede tjenester kan ske på enhver måde, som tredjepartsleverandøren tilbyder, både i tilfælde af ekspresbooking og i tilfælde af videresendelse til en ekstern portal for en tredjepartsleverandør. De individuelle betalingsbetingelser (f.eks. gebyrer, som brugeren skal betale for valg af bestemte betalingsmidler, depositum, forfaldsdatoer osv.) skal vises for brugeren under bookingprocessen på webstedet eller på tredjepartsudbyderens eksterne portal eller senest i tredjepartsudbyderens bekræftelsesmail. Afhængigt af den bookede tjenesteydelse opkræves betalingen af den pågældende tredjepartsleverandør eller en tjenesteudbyder, som tredjepartsleverandøren anvender til inkasso, f.eks. Paypal, i henhold til de betalingsbetingelser, der gælder på tidspunktet for kontraktens indgåelse.
5.1 De eksklusive brugsrettigheder til webstedet og det beskyttede indhold (f.eks. billeder, grafik, beskrivelser), der kan tilgås via det, tilhører generelt Holidu eller, hvor det er relevant, tredjepartsleverandørerne. Brugeren har navnlig ikke ret til at ændre, kopiere, distribuere, overføre, overdrage, sælge, udnytte, vise, offentliggøre, reproducere, udgive, licensere eller ændre oplysninger, fotos, videoer, grafik, design, software, produkter eller tjenester, der kan tilgås eller ses via hjemmesiden.
5.2 Uanset stk. 1 har brugeren ret til at downloade, vise og udskrive enkelte dele af hjemmesidens indhold udelukkende til personlige, ikke-kommercielle formål (f.eks. dokumentation af tredjepartsleverandørens oplysninger/beviser).
5.3 Brugeren må ikke levere oplysninger, data og indhold (f.eks. billeder og tekster) via webstedet, som krænker tredjemands rettigheder - f.eks. rettigheder til navne, ophavsrettigheder og varemærker - eller overtræder eksisterende love.
5.4 Brugeren friholder hermed Holidu for alle krav fra tredjeparter, der kan gøres gældende over for Holidu i forbindelse med udøvelsen af de kontraktmæssige rettigheder. Herunder hører navnlig også eventuelle krav om krænkelse af ophavsret og varemærker samt krav, forpligtelser, skader, tab og udgifter, der måtte opstå i forbindelse med: (i) Brugerens overtrædelse af disse vilkår og betingelser, (ii) ukorrekt brug af hjemmesiden, (iii) opholdet i en bolig, herunder, uden begrænsning, skader, tab eller tab af enhver art, der opstår i forbindelse med eller som følge af et sådant ophold, (iv) overtrædelse af love, bestemmelser eller tredjemands rettigheder, f.eks. databeskyttelsesbestemmelser. Denne erstatningsforpligtelse gælder kun, hvis og i det omfang kravene, ansvaret, skaderne, tabene og udgifterne skyldes brugerens skyldige misligholdelse af en kontraktlig forpligtelse.
5.5 Brugeren skal straks underrette Holidu om enhver forringelse af de rettigheder, som er genstand for kontrakten. Holidu er berettiget til at træffe passende foranstaltninger for at forsvare sig mod krav fra tredjemand eller for at forfølge sine rettigheder. Erstatningen omfatter også godtgørelse af rimelige omkostninger, som Holidu påføres eller har pådraget sig som følge af retssager/afværgeforanstaltninger.
6.1 Brugeren er forpligtet til udelukkende at bruge webstedet til personlig, ikke-kommerciel brug og må navnlig ikke anvende programmer eller funktioner til automatisk at generere sidevisninger eller indhold på webstedet eller til automatisk at kopiere indhold fra webstedet.
6.2 Endvidere vil brugeren ikke levere indhold og oplysninger via webstedet, som er
- udgør en reklame forklædt som en evaluering;
- er usaglige, diskriminerende eller bevidst usande;
- ikke har en henvisning til en bolig eller tjenesteydelse på webstedet;
- er umoralske, krænkende eller pornografiske;
- indeholder virus, trojanske heste eller anden malware,
- are commercial actions that constitute an unreasonable nuisance to other Users (e.g. in the form of chain letters, surveys, SPAM).
7.1 Mulighederne for ombooking og annullering af allerede bookede tjenester samt eventuelle omkostninger i forbindelse hermed findes i kontraktdokumenterne eller de generelle vilkår og betingelser for den pågældende tredjepartsleverandør. Holidu har ingen indflydelse på tredjepartsudbydernes betingelser.
7.2 Holidu er hverken berettiget eller forpligtet til at acceptere anmodninger om annullering eller ombooking eller andre erklæringer, der skal fremsættes over for den tredjepartsleverandør som kontraktpartner. For ikke at bringe den rettidige levering i fare er brugeren forpligtet til at fremsende tilsvarende erklæringer direkte til den tredjepartsleverandør.
Enhver behandling af personoplysninger skal ske i overensstemmelse med bestemmelserne i EU's generelle databeskyttelsesforordning ("DS-GVO") i den version, der er gældende siden den 25. maj 2018, og især de lovbestemte databeskyttelsesbestemmelser i den tyske forbundsdatalov (BDSG). Det er nødvendigt for indgåelsen af kontrakten, at brugeren oplyser sine personoplysninger, som derefter anvendes til behandling af bookingen. Obligatoriske data, der er nødvendige for kontraktbehandlingen, er markeret særskilt, andre data er frivillige. Holidu behandler de tilvejebragte data for at behandle bookingen. Til dette formål kan betalingsdata blive videregivet til Holidus husbank. Retsgrundlaget for dette er art. 6 stk. 1 p. 1 lit. b DS-GVO. De detaljerede databeskyttelsesbestemmelser kan også ses på https://www.holidu.dk/privacy. Disse indeholder detaljerede oplysninger om, hvordan data håndteres. Disse indeholder detaljerede oplysninger om, hvordan personoplysninger håndteres, hvordan de beskyttes, og hvilke rettigheder kunden har i denne forbindelse.
9.1 Brugeren har ret til alle lovbestemte garantirettigheder.
9.2 Brugerens erstatningskrav mod Holidu er udelukket. Undtaget fra denne udelukkelse er brugerens erstatningskrav, der skyldes skade på liv, legeme eller helbred eller overtrædelse af væsentlige kontraktlige forpligtelser (kardinalforpligtelser) samt erstatningsansvar for andre skader, der er baseret på forsætlig eller groft uagtsom pligtforsømmelse fra Holidus eller dennes stedfortræderes side. Væsentlige kontraktlige forpligtelser er forpligtelser, hvis opfyldelse er væsentlig for en korrekt opfyldelse af kontrakten, og på hvis opfyldelse kontrahenten regelmæssigt kan stole.
Holidu er ikke berettiget eller forpligtet til at acceptere meddelelser om mangler, hvis disse vedrører en tredjepartsleverandørs opfyldelse af kontrakten. Sådanne meddelelser om mangler eller klager skal rettes direkte til den tredjepartsleverandør eller dennes kontaktpersoner på stedet og er underlagt dennes egne juridiske eller kontraktmæssige bestemmelser.
9.3 I tilfælde af misligholdelse af væsentlige kontraktlige forpligtelser er Holidu kun ansvarlig for den forudsigelige skade, der er typisk for kontrakten, hvis skaden skyldes simpel uagtsomhed, medmindre der er tale om erstatningskrav fra brugeren som følge af skade på liv, legeme eller helbred. Skadeserstatningskrav fra brugeren, som er baseret på krav om bod fra brugerens aftalepartnere, navnlig tredjepartsleverandører, er under ingen omstændigheder forudsigelige for Holidu eller typiske for aftalen i den nævnte forstand.
9.4 Holidu's ansvar i henhold til produktansvarsloven og andre obligatoriske lovbestemte ansvarsbestemmelser, især databeskyttelsesloven, forbliver upåvirket af ovenstående ansvarsbegrænsninger og ansvarsfritagelser.
9.5 I det omfang Holidu's ansvar er udelukket eller begrænset, gælder dette også for Holidu's medarbejderes, repræsentanters og stedfortræderes ansvar.
9.6 De billeder, kort og positionsdata, der vises på webstedet, er kun til orientering om den lokale beliggenhed af den pågældende bolig. Kun de oplysninger, der er indeholdt under bookingprocessen eller på og i de tilsvarende bookingbekræftelser fra tredjepartsleverandørerne, er autoritative.
10.1 Alle juridiske forhold mellem Holidu og brugeren er udelukkende underlagt lovgivningen i Forbundsrepublikken Tyskland, med undtagelse af eventuelle internationale privatretlige lovvalgsregler. Hvis brugeren er en forbruger, gælder sætning 1 kun i det omfang, at lovvalget ikke undergraver beskyttelsen af ufravigelige retsregler i den stat, hvor brugeren har sit sædvanlige opholdssted.
10.2 Hvis brugeren har flyttet sin bopæl eller sit sædvanlige opholdssted til udlandet, eller hvis hans bopæl eller sædvanlige opholdssted er ukendt på det tidspunkt, hvor søgsmålet anlægges, er Holidus forretningssted det eneste værneting for alle tvister, der direkte eller indirekte opstår i forbindelse med dette kontraktforhold. Holidu er dog også berettiget til at anlægge sag ved brugerens almindelige værneting. Hvis brugeren er en erhvervsdrivende og bruger tjenesterne til sin kommercielle aktivitet, er Holidus forretningssted det eksklusive værneting for alle nuværende og fremtidige krav, der opstår i forbindelse med forretningsforholdet, medmindre en lovbestemt eksklusiv værneting finder anvendelse, Holidus forretningssted.
10.3 Skulle enkelte bestemmelser i disse betingelser være helt eller delvist ugyldige eller ikke kunne håndhæves, eller skulle de senere miste deres juridiske gyldighed eller håndhævelse, påvirker dette ikke gyldigheden af de resterende bestemmelser. Der skal findes en bestemmelse, der svarer til den økonomiske hensigt med den ugyldige eller ugyldige bestemmelse. Det samme gælder for smuthuller.
Status: 10. maj 2023
Den foreløbige udgave kan ses HER.
Kundeinformation om indgåelse af aftaler om fjernsalg
Følgende oplysninger tjener til at opfylde de juridiske oplysningspligter i fjernsalgsaftaler og i elektroniske forretningstransaktioner. Du kan finde vores almindelige forretningsbetingelser her https://www.holidu.dk/gtc.
Udbyderen af webstedet er
Holidu GmbH
Riesstrase 24,
80992 München
Tyskland
Telefon: +49 89 120840988
E-mail: service@holidu.com
Ledelse:
Johannes Siebers, Michael Siebers
Lokal domstol: HRB 2123215
Identifikationsnummer for moms (moms-id): DE295937815
Selskabets hjemsted er: München
Visningen og rækkefølgen af de søgeresultater, der vises på webstedet, er baseret på en dynamisk, selvlærende algoritme og afhænger af en række forskellige faktorer. En af disse faktorer er den kombination af søgekriterier, som brugerne indtaster på webstedet. Disse søgekriterier omfatter variabler som destination, pris, antal gæster og overnatningsstedets type, faciliteter og egenskaber. Holidu modtager også et gebyr fra tredjepartsleverandørerne. Dette vederlag er en anden faktor, der påvirker visningen og rækkefølgen af søgeresultaterne. Sorteringen af de viste tilbud kan også påvirkes af de sorteringspræferencer, som brugerne har valgt (f.eks. popularitet, bedste tilbud, vurderinger) samt andre parametre (f.eks. placering blandt lignende tilbud, bookingssucces for de respektive tilbud, klikpræstationer).
Oplysninger om den pågældende tredjepartsleverandør kan findes i tilbudsavisen og i bookingoversigten umiddelbart før kontraktindgåelsen. Ved klager over den tredjepartsleverandørens indkvartering og tjenesteydelser kan brugeren henvende sig til leverandøren ved hjælp af de kontaktoplysninger, der er angivet der.
Du kan finde oplysninger om de mæglertjenester, som vi leverer, i vores generelle vilkår og betingelser https://www.holidu.dk/gtc.
Brugeren kan finde de vigtigste funktioner i de tjenester, der tilbydes af den tredjepartsleverandør, i den respektive beskrivelse på webstedet.
15.1 Brugeren kan uden forpligtelser vælge den ønskede bolig eller tjenesteydelse blandt de tilbud, der præsenteres af tredjepartsleverandørerne.
15.2 Brugeren kan bruge den dertil indrettede søgefunktion, hvor den ønskede rejsedestination, ankomst- og afrejsedatoer og antallet af gæster forespørges. Hvis brugeren klikker på knappen "Søg", vises de resultater, der svarer til hans eller hendes søgekriterier.
15.3 Brugeren kan til enhver tid justere søgekriterierne ved at klikke på det pågældende søgekriterium i overskriften på webstedet og derefter på den knap, der er synlig nedenfor, og som fører til anvendelsen af søgekriterierne.
15.4 Ved at klikke på tilbudsknappen kommer brugeren til det ønskede tilbud.
15.5 Hvis reservationen foretages direkte via tredjepartsudbyderens eksterne portal, vil du blive omdirigeret til deres websted ved at klikke på tilbudsknappen. Bookingprocessen er baseret på de oplysninger, som tredjepartsudbyderen har givet.
15.6 Hvis bookingen foretages som en ekspresbooking via Holidu-webstedet, er bookingprocessen som følger:
15.6.1 Hvis brugeren klikker på "tilbudsknappen", kommer han/hun til en underside.
Denne underside indeholder en oversigt over de vigtigste funktioner i den pågældende tjeneste fra den tredjepartsleverandør. Brugeren informeres bl.a. om de tilgængelige betalingsmidler og om tilbuddets tilgængelighed.
15.6.2 Ved at klikke på den knap, der er synlig i det følgende vindue, og som angiver fortsættelsen af bookingprocessen, fortsætter brugeren i bookingprocessen. Brugeren bliver derefter bedt om at give de oplysninger, der er nødvendige for reservationen, navnlig for- og efternavn, gade og husnummer, postnummer, by, land, e-mail-adresse og telefonnummer. Brugeren er forpligtet til at give sandfærdige og fuldstændige oplysninger. På dette tidspunkt har brugeren mulighed for - hvis det tilbydes - at justere antallet af rejsende personer individuelt. Desuden kan brugeren på dette tidspunkt bestille særskilt betalte tjenester, for så vidt som de tilbydes af den pågældende tredjepartsudbyder. Hvis ukorrekte oplysninger i reservationsformularen fører til fejl i forbindelse med reservationen eller kontrakten med den tredjepartsleverandør, og hvis dette medfører omkostninger eller yderligere udgifter for Holidu (f.eks. annulleringsomkostninger), er Holidu berettiget til at kræve erstatning fra brugeren, for så vidt som brugeren er ansvarlig for de ukorrekte oplysninger.
15.6.3 Ved at klikke på den knap, der henviser til de sidste oplysninger, der er nødvendige for at indgå kontrakten, fortsætter brugeren i bookingprocessen. På den følgende underside er de væsentlige funktioner i den tredjepartsleverandørs tjenester igen anført.
15.6.4 Under bookingoversigten henviser vi til gyldigheden af vores generelle vilkår og betingelser samt de generelle vilkår og betingelser for den pågældende tredjepartsudbyder. Ved at klikke på knappen "Book med betalingsforpligtelse" accepterer brugeren de generelle vilkår og betingelser samt de generelle vilkår og betingelser for den pågældende tredjepartsudbyder og bekræfter, at han/hun har læst og forstået afbestillingsoplysningerne samt vores oplysninger om databeskyttelse; brugeren kan udskrive eller gemme disse dokumenter. Ved at klikke på knappen "Book med betalingsforpligtelse" giver brugeren Holidu besked om at arrangere en tjenesteydelse, der skal leveres af en tredjepartsleverandør. Holidu tilbyder ikke ydelsen i eget navn, men i den pågældende tredjepartsleverandørs navn og for dennes regning.
15.6.5 Når brugeren samtidig klikker på knappen "Book med betalingsforpligtelse", afgiver brugeren et bindende tilbud om at booke den valgte bolig eller tjenesteydelse til den tredjepartsudbyder, der er nævnt på oversigtssiden. Indtil reservationsformularen er sendt, kan brugeren korrigere sit valg eller de indtastede data eller helt afbryde processen ved hjælp af de sædvanlige funktioner på den terminal eller browser, som han/hun anvender (f.eks. "Tilbage-funktionen"). Hvis brugeren bekræfter knappen "Book med betalingsforpligtelse", videresender Holidu brugerens bookinganmodning til den tredjepartsleverandør og bekræfter straks den vellykkede overførsel af bookinganmodningen til den tredjepartsleverandør til brugeren pr. e-mail ("Bekræftelse af bookinganmodning"). Denne bekræftelsesmail indeholder igen vores generelle vilkår og betingelser, herunder eventuelle henvisninger til den tredjepartsleverandørs generelle vilkår og betingelser, samt meddelelsen om, at kontrakten om indkvartering og tjenesteydelser udelukkende indgås med den tredjepartsleverandør . Denne bekræftelsesmail fører endnu ikke til indgåelse af en kontrakt mellem brugeren og den tredjepartsleverandør. De tilsvarende erklæringer om accept eller afvisning udstedes af tredjepartsleverandøren separat og direkte til brugeren. Yderligere oplysninger herom findes hos den pågældende tredjepartsudbyder.
15.7 Når der afgives et tilbud, lagrer vi kontraktteksten i overensstemmelse med databeskyttelsesreglerne med henblik på behandling af kontrakten ("lagring af kontrakttekst"). Brugeren kan udskrive kontraktteksten, inden han/hun afslutter bookingen, ved at bruge udskriftsfunktionen i sin browser i det sidste trin af bookingen.
De priser, der er vist i de respektive tilbud, er samlede priser og kan indeholde skatter og afgifter. Den samlede pris for tjenesten samt de enkelte priskomponenter skal gøres tilgængelige for brugeren igen i reservationsoversigten umiddelbart før reservationen foretages.
Nærmere oplysninger om betalingsformerne findes i servicebeskrivelsen for det pågældende tilbud.
Brugeren har ret til lovbestemte garantirettigheder, som kan ændres i overensstemmelse med de generelle vilkår og betingelser. Yderligere oplysninger kan findes i de generelle vilkår og betingelser https://www.holidu.dk/gtc.
Det sprog, der er tilgængeligt ved indgåelse af kontrakten, er dansk. Vores reservationsbekræftelse og yderligere oplysninger er kun på dansk.
Bekendtgørelse om forbrugervoldgiftssager i henhold til § 36 i lov om tvistbilæggelse på forbrugerområdet (VSBG) og onlinetvistbilæggelse i henhold til artikel 14, stk. 1, i forordningen om onlinetvistbilæggelse i forbrugerspørgsmål (forordning (EU) nr. 524/2013; den såkaldte ODR-forordning).
Europa-Kommissionen stiller en platform til rådighed for online tvistbilæggelse (ODR), som kan tilgås på http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Vi er ikke villige til og ikke forpligtet til at deltage i tvistbilæggelsesprocedurer ved et forbrugervoldgiftsnævn.
Status: 15. April 2024
Politik for indhold
Gennem Holidu-platformen muliggør Holidu markedsføring af ejendomme i tredjepartsudbyderes navn og på deres vegne ved at tilbyde søge-, sammenlignings- og bookingfunktioner til potentielle gæster og ved at lette indgåelsen af lejeaftaler mellem gæster og udbydere af ejendomme .
Selvom Holidu ikke er part i noget kontraktligt forhold mellem gæster og udbydere af ejendomme, bestræber Holidu sig på at etablere og opretholde et sikkert, forudsigeligt og pålideligt onlinemiljø for både gæster og udbydere af ejendomme.
Følgende afsnit indeholder nyttige oplysninger, som gæster og udbydere af ejendomme bør læse omhyggeligt, før de begynder at bruge Holidu-tjenesterne, og når de støder på et problem med Holidus tjenester eller kontraktmæssig adfærd eller en anden brugers adfærd på Holidu-platformen.
1. Internt system til håndtering af klager
Du har ret til at indgive klager elektronisk og gratis over beslutninger truffet af Holidu . Til dette formål leverer Holidu et internt klagebehandlingssystem, der er baseret på principperne om gennemsigtighed og ligebehandling, og Holidu muliggør håndtering af klager inden for en rimelig tidsramme på en ikke-diskriminerende, omhyggelig og ikke-vilkårlig måde. Det interne klagebehandlingssystem påvirker ikke din ret til at tage juridiske skridt til enhver tid.
a. Ret til at indgive en klage
Du kan indgive en klage i følgende tilfælde:
- mod en beslutning truffet af Holidu i processen vedrørende din meddelelse om (angiveligt) ulovligt indhold som beskrevet i afsnit 4 nedenfor;
- mod en beslutning fra Holidu, der begrænser synligheden, tilgængeligheden eller adgangen til indhold. For eksempel skyggeforbud mod bestemt indhold såsom visning af ejendomme eller gæsteanmeldelser af ejendomme;
- mod en beslutning fra Holidu om at suspendere eller afslutte leveringen af tjenesten, helt eller delvist. For eksempel begrænsning af muligheden for at skrive gæsteanmeldelser;
- mod en beslutning fra Holidu om at suspendere eller opsige din konto eller;
Som udbyder af ejendomme på Holidu-platformen har du ret til at indgive en klage i disse yderligere tilfælde:
- hvis du har tekniske problemer med Holidu-tjenesterne, som er direkte relateret til levering af Holidu-tjenesterne, f.eks. forkert visning af ejendomme på Holidu-platformen eller forbindelsesproblemer, som Holidu er ansvarlig for.
- hvis du har mistanke om, at Holidu ikke overholder de forpligtelser, der er fastsat i forordning (EU) 2019/1150, P2B-forordningen. For eksempel hvis vilkårene og betingelserne ikke er let tilgængelige, hvis Holidu-tjenesterne begrænses, suspenderes eller afsluttes uden en begrundelse for denne beslutning, eller hvis der ikke udpeges mæglere.
- hvis du har problemer med foranstaltninger truffet af eller adfærd hos Holidu, som er direkte relateret til levering af Holidu-tjenesterne, og som påvirker dig.
b. Adgang til og funktion af det interne klagebehandlingssystem.
For at indgive en klage skal du sørge for, at du:
- Underbyg din klage på en præcis måde.
- Send din klage til contactpoint-dsa@holidu.com.
c. Behandling og yderligere information
Holidu vil behandle og behørigt overveje alle indgivne klager og behandle klagerne hurtigt og effektivt under hensyntagen til vigtigheden og kompleksiteten af det rejste spørgsmål. Holidu vil informere klageren om resultatet af den interne klagebehandlingsproces.
2. Udenretlig tvistbilæggelse
Du har ret til at vælge et hvilket som helst udenretsligt tvistbilæggelsesorgan for at løse tvister vedrørende klager, der ikke er blevet løst ved hjælp af det interne klagebehandlingssystem.
En liste over udenretslige tvistbilæggelsesorganer, der er certificeret af koordinatoren for digitale tjenester, kan findes her: https://www.bundesnetzagentur.de/DSC/DE/_Home/start.html
3. Moderering af indhold
Holidu foretager handlinger, der har til formål at opdage, identificere og håndtere ulovligt indhold eller oplysninger, der leveres af gæster eller udbydere af ejendom på Holidu-platformen. For eksempel ved at behandle din meddelelse om (angiveligt) ulovligt indhold som beskrevet i afsnit 4.
Mulige foranstaltninger med hensyn til ulovligt indhold eller oplysninger kan omfatte degradering, deaktivering af adgang til eller fjernelse heraf eller foranstaltninger, der påvirker muligheden for at levere disse oplysninger, såsom opsigelse eller suspension af adgangen til din Holidu-konto. Alle sådanne foranstaltninger kræver en objektiv grund, og Holidu vil ikke vilkårligt beslutte at fjerne eller blokere indhold.
Hvis Holidu skulle bruge andre politikker, procedurer, foranstaltninger og værktøjer med henblik på indholdsmoderering, vil det give tilsvarende oplysninger på et klart, almindeligt, forståeligt, brugervenligt og utvetydigt sprog. Tilsvarende, hvis Holidu skal bruge algoritmisk beslutningstagning og menneskelig gennemgang, vil det give tilsvarende information.
4. Varslingsmekanisme for ulovligt indhold
Hvis du finder eller har mistanke om, at oplysninger, der er tilgængelige på Holidu-platformen, er ulovlige, kan du rapportere dette indhold. Holidu er forpligtet til at informere de relevante retshåndhævende og retlige myndigheder i tilfælde af mistanke om lovovertrædelser.
a. Underretning via elektroniske midler
Holidu muliggør en procedure på Holidu-platformen til rent elektronisk indberetning af oplysninger, der anerkendes som ulovlige og kan hentes på Holidu-platformen.
Hver indberetning skal indeholde (i) en behørigt begrundet forklaring på, hvorfor den indberettende person anser de pågældende oplysninger for at være ulovlige; (ii) en klar angivelse af den nøjagtige elektroniske placering af disse oplysninger, såsom den eller de nøjagtige URL-adresser; (iii) den indberettende persons eller enheds navn og e-mailadresse, medmindre oplysningerne anses for at vedrøre en strafbar handling som omhandlet i artikel 3 til 7 i direktiv 2011/93/EU (dvs. forbrydelser i forbindelse med seksuelt misbrug og seksuel udnyttelse af børn og børnepornografi); og (iv) indeholde en erklæring om, at den indberettende person eller enhed i god tro mener, at oplysningerne er korrekte.e. forbrydelser i forbindelse med seksuelt misbrug og seksuel udnyttelse af børn og børnepornografi); og (iv) indeholde en erklæring om, at den indberettende person eller enhed i god tro mener, at oplysningerne i indberetningen er nøjagtige og fuldstændige.
b. Bekræftelse af modtagelse
Ved modtagelse af en anmeldelse i henhold til ovenstående afsnit vil Holidu straks sende den anmeldende person en bekræftelse på modtagelse af deres anmeldelse til den angivne elektroniske kontaktadresse.
c. Behandling og yderligere information
Holidu vil behandle alle meddelelser i overensstemmelse med afsnit 4 a. og skal træffe beslutning om de rapporterede oplysninger hurtigt, omhyggeligt, uden vilkårlighed og objektivt. Hvis Holidu skal bruge automatiserede midler til denne behandling eller beslutningstagning, vil det give tilsvarende oplysninger i forbindelse med levering af rapporteringskanalen i overensstemmelse med afsnit 4 a. Holidu vil straks informere den berørte person om sin beslutning vedrørende de rapporterede oplysninger og påpege de mulige retsmidler mod denne beslutning.
d. Mistanke om kriminelle handlinger
I tilfælde af mistanke om lovovertrædelser er Holidu forpligtet til at informere de kompetente retshåndhævende eller retlige myndigheder.
5. Sporbarhed af leverandører
Holidu sikrer, at udbyderne af ejendomme kan give alle de oplysninger, der er nødvendige for at tilbyde tjenester til forbrugere i Den Europæiske Union og dermed ikke forblive anonyme. Disse oplysninger omfatter (hvor det er relevant):
- navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse;
- en kopi af identifikationsdokumentet;
- oplysninger om betalingskontoen;
- Handelsregisternummeret;
- en selvcertificering fra udbyderen, der forpligter sig til kun at tilbyde tjenester, der er i overensstemmelse med de gældende regler i EU-lovgivningen.
Holidu gør sit bedste for at sikre, at oplysningerne er pålidelige, fuldstændige og præsenteres på en let tilgængelig og forståelig måde. Hvis Holidu bliver opmærksom på, at en ulovlig tjeneste er blevet tilbudt, vil den give tilsvarende oplysninger til gæster, der har købt den ulovlige tjeneste gennem sine tjenester.
Status: 18. juni 2024